الفرق مابين تاتا نانو الهنديه و نانو أيجيبت المصريه بالصور و الفيديو

طبعا فيه ناس كتيرة أوى فاكرة أن تاتا نانو الهنديه أرخص سيارة فى العالم عام 2010 هيا نفسها نانو أيجيبت النصبه الكبيرة , لكن أحب أقولك أن فيه أختلاف كبير جدا بحيث أن تاتا نانو سيارة للفقراء الهنود بدلا من الموتوسيكل و هذه سيارة و لكن النانو أيجيبت بمواصفات أقل من التوك توك الأسود , طيب ماعلينا من المواصفات الفنيه لأنى قولت عنها كتير فى مواضيع كتيرة هنا بس هندخل فى الشكل و التصميم




دا شكل تاتا نانو الهنديه






دا شكل نانو أيجيبت




طبعا مش هكتفى بالصور بس لكن بالفيديوهات كمان

دى منتجات شركة Yogomo إلى بتاخد منها نانو أيجيبت السيارة منها و طبعا أتفرجوا على شكل الميكانيكا عاملة أزاى دا طبعا غير التقفيل و واضح أنها مفككة من بعضها











لكن دى تاتا نانو إلى سعرها حوالى 60 ألف روبيه يعنى سعرها حوالى 7287.85 جنيه مصرى يعنى 7 ألاف جنيه مصرى و أنا مش جايب الكلام دة من عندى دا من الأعلان نفسه والأعلان بيوضح أن السيارة كانت هديه لطفلة




و دا كمان فيديو تانى ليها






أى نعم تاتا نانو الهنديه معمولة لطبقات معينه أو تقدروا تقولوا سيارة أقتصاديه و مكانش عيب تدخل مصر فى المشاوير الصغيره بدل الحاجة الغريبه إلى دخلت مصر دى بدون أى رقابة لكن تقولوا أية بقى للى مش عايزين الناس تركب أى حاجة إلا كورى و صينى و بسعر مضاعف يعنى تقدر تحط نقطة فى اليمين و شوف سعر أقل عربيه فى مصر كام

11 التعليقات:

هم كلاب السوق لسة موجودين حتى بعد الثورة

انا نفسى اعرف حاجة ليه ميتمش استراد العربية دى فى مصر

علشان يفضل التوكوتك والكلاب عمالة تنهش في البلد

ايه المشكلة ان تكون في سيارة مصرية وبالتدريج لو فيها عيوب يتم اصلاحها بدلا من حملة التشويه ومغاداة اي محاولة مصرية للنجاح كما لوكان المصري اقل من الهندي والصيني والماليزي

المفروض السيارة دي تدخل مصر ويبدئو يصنعوها في مصر بدل التوك توك

لو سمحت انا عايز اشترى سيارة نانو ايجبت المصرية اللى عارف هيا موجودة فى أنهى معرض لو سمحت يكلامنى انا من بنى سويف ودة رقم التليفون ارجو ارجو ارجو اللى يعرف ياريت يكلمنى :01228963409/01065331599

لو سمحت انا عايز اشترى سيارة نانو ايجبت المصرية اللى عارف هيا موجودة فى أنهى معرض لو سمحت يكلامنى انا من بنى سويف ودة رقم التليفون ارجو ارجو ارجو اللى يعرف ياريت يكلمنى :01228963409/01065331599

لو سمحت انا عايز اشترى سيارة نانو ايجبت المصرية اللى عارف هيا موجودة فى أنهى معرض لو سمحت يكلامنى انا من بنى سويف ودة رقم التليفون ارجو ارجو ارجو اللى يعرف ياريت يكلمنى :01228963409/01065331599

عايزه اشتري سياره نانو اايچيبت لو ف رقم للتواصل

إرسال تعليق

مواقع تابعة لنا

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites